Kary porządkowe są sposobem dyscyplinowania uczestników postępowań prowadzonych przed organami podatkowymi. Urzędnikom wolno je stosować w celu sprawnego przebiegu sprawy i zakończenia jej w terminie. Zobacz, kiedy fiskus może nałożyć taką karę na biuro rachunkowe, oraz jak uniknąć jej zapłaty.
Jednym z tematów, który cieszy się dużym zainteresowaniem wśród właścicieli firm, w tym również biur rachunkowych jest wybór gadżetów firmowym. Jest to zagadnienie ciągle aktualne, co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, powoli mija całkowite koncentrowanie się na promocji online, a po drugie choć oferta gadżetów firmowych jest bardzo bogata, ciągle trudno znaleźć naprawdę oryginalne rozwiązania.
Miesiące letnie to sezon urlopowy, w którym wielu przedsiębiorców zmaga się z absencjami pracowników udających się na wypoczynek. Problem ten dotyczy również biur rachunkowych, zwłaszcza małych, gdzie w tym okresie trudno jest zorganizować zastępstwo dla nieobecnych pracowników. Rozwiązaniem może być zatrudnienie na ten czas dodatkowego personelu w ramach umów cywilnoprawnych. Sprawdź którą w takim przypadku wybrać: o dzieło czy zlecenia.
Mówi się, że nic tak nie zabija produktu lub usługi jak dobra reklama. To z pozoru paradoksalne stwierdzenie odnosi się niestety również do biur rachunkowych, które inwestując w aktywną promocję, zapominają o fundamentalnej zasadzie: najpierw doskonała usługa, a dopiero potem promocja.
Niejasne i często zmieniające się przepisy sprawiają, że wielu podatników korzysta z ochrony, jaką dają oficjalne interpretacje prawa podatkowego. Przy czym z reguły duży stopień skomplikowania spraw będących przedmiotem takich interpretacji przemawia za tym, aby przygotowanie wniosków w tym zakresie powierzać profesjonalistom, np. z biur rachunkowych.
Konsekwencją powierzania prowadzenia ksiąg rachunkowych jest możliwość przeprowadzania kontroli w lokalu biura rachunkowego. Niewywiązywanie się z obowiązków związanych z tego rodzaju kontrolą grozi dotkliwymi sankcjami finansowymi, które mogą być nakładane zarówno w ramach zwykłych kar porządkowych, jak i na podstawie przepisów karnoskarbowych.
Świadczenie usług elektronicznych przez biura rachunkowe pozwala na bardziej efektywną pracę biura, które dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów nie jest zmuszone do ich archiwizacji, katalogowania, przesyłania itp. Jest to również duże u dogodnienie dla klientów, coraz częściej ceniących sobie możliwość załatwiania spraw przez Internet.
Kryptowaluty stają się coraz bardziej popularne i powszechne, na co ma wpływ stale rozszerzający się zakres ich zastosowania oraz dynamiczny wzrost ich wartości. Przed biurami rachunkowymi stoi bardzo ciekawa perspektywa rozwoju w kierunku rynku cyfrowych walut, gdyż bez wątpienia posługiwanie się kryptowalutami będzie coraz bardziej powszechne w biznesie i będzie wymagało stosownego ewidencjonowania oraz rozliczania podejmowanych transakcji.
Najskuteczniejszy sposób na promocję biura rachunkowego to odkrycie i zdefiniowanie niepowtarzalnego profilu firmy i konsekwentne, długofalowe komunikowanie się z otoczeniem, czyli stwarzanie potencjalnym klientom jak najwięcej okazji do zetknięcia się z informacją o biurze i jego ofercie. W ten sposób budujemy silną i rozpoznawalną markę. Przyjrzyjmy się temu procesowi z bliska.
Biuro rachunkowe starając się o nowe zlecenia może posłużyć się dwoma rodzajami argumentów. Pierwsza grupa, to te cechy usług i atrybuty zawodu, na które może powołać się każdy licencjonowany księgowy. Prawdziwym wyzwaniem jest sformułowanie i zaprezentowanie potencjalnym klientom unikalnych cech i korzyści jakie niesienie tylko współpraca z naszym biurem.
W zeznaniach rocznych podatnicy mogą zmniejszyć wysokość swojego zobowiązania podatkowego poprzez zastosowanie ulg podatkowych. Jeśli Twój klient jest osobą fizyczną, warto zwrócić uwagę na nowe zasady korzystania z ulgi na zakup nowych technologii.
Decyzje dotyczące prowadzenia polityki finansowej firmy powinny być skrupulatnie przemyślane, gdyż każdy błąd może kosztować utratę płynności finansowej. Właśnie dlatego biuro rachunkowe powinno starać się eliminować takie zagrożenia dla klienta, czyli w miarę szybko informować go o ryzyku utraty płynności i ewentualnych działaniach, które można podjąć.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]