Pytanie: Czy prowadząc biuro rachunkowe, można się zajmować rejestracją spółek. Jakie warunki należy spełnić w celu rejestrowania spółek?
Odpowiedź: Spółkę może założyć jedynie pełnomocnik procesowy.
O potrzebie i zaletach posiadania firmowej strony internetowej nie trzeba nikogo przekonywać, jest to bardzo ważne, szczególnie teraz, gdy większość potencjalnych klientów szuka informacji w Internecie. Niestety mało który właściciel biura rachunkowego, podejmując decyzję o stworzeniu nowej lub przebudowie starej strony wie, jak należy się do tego przygotować.
Wysoka jakość podobno powinna się bronić sama, czasem jednak warto promować własne usługi. Dla biura rachunkowego najważniejszym źródłem nowych zleceń są polecenia ze strony zadowolonych z obsługi aktualnych klientów. Potwierdzają to różnego rodzaju badania. Także sami księgowi przyznają, że większość zleceń uzyskują dzięki rekomendacjom. Czasem warto jednak też pomyśleć o obecności w mediach społecznościowych.
W każdym biurze zdarzają się trudne sytuacje i konflikty, a zależności służbowe mogą utrudniać wspólne funkcjonowanie. Komplementy mogą być źle odczytane, a krytyka, na którą nie można bezpiecznie odpowiedzieć, może wywołać skutki zupełnie odwrotne od oczekiwanych. Warto wiedzieć, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach, by nie psuć biurowych relacji, ale odnosić zamierzone skutki.
W działalności biur księgowych powszechną praktyką jest korzystanie z ogólnodostępnych publikacji na temat interpretacji przepisów, najnowszych zmian w prawie czy wzorów dokumentów. Powinno się to odbywać w taki sposób, aby nie naruszyć praw przysługujących ich twórcom. Pamiętaj, takimi twórcami mogą być również zatrudnieni w tych podmiotach pracownicy.
Każdy właściciel biura rachunkowego, któremu zależy na dostarczeniu swoim klientom najwyższej jakości usług, nieustannie dąży do jak najlepszego dopasowania swojej działalności do ich potrzeb. Ale skąd wiadomo czego – poza fachową wiedzą i doświadczeniem – tak naprawdę oczekują klienci? Poznaj cechy idealnego biura rachunkowego. Pamiętaj, że w mniejszych biurach wizerunek firmy oparty jest na postrzeganiu jego właściciela.
Na podstawie umów zawartych ze swoimi klientami biura rachunkowe świadczą usługi w różnym zakresie. O ile np. możliwość sporządzania i wysyłania przez nie deklaracji podatkowych w imieniu klienta nie budzi wątpliwości i jest powszechnie praktykowana, to nie jest jednoznacznie rozstrzygnięte, czy wolno jest im dokonywać płatności wynikającego z tych deklaracji podatku. Przepisy obowiązujące w tym zakresie są bowiem niejasne, zaś stanowiska organów podatkowych i sądów administracyjnych rozbieżne.
Rok 2021 przyniósł nam sporo nowości w zakresie przepisów zwalczających zjawisko prania brudnych pieniędzy i finansowania terroryzmu. Zmiany mają olbrzymie znaczenie między innymi dla biur rachunkowych – warto zatem poznać nowe zasady, których część zaczęła obowiązywać już od 31 lipca, a kolejna wejdzie w życie 31 października.
Jednym z elementów rządowego Polskiego Ładu jest pakiet zmian w podatkach. Przy czym w znacznym stopniu dotyczą one przedsiębiorców. Zmiany te odnoszą się nie tylko do treści przepisów już funkcjonujących, ale wprowadzają również nowe rozwiązania, wcześniej nieobecne w ustawach podatkowych. Tak jest np. w przypadku niektórych ulg podatkowych, które zaczną obowiązywać z początkiem 2022 roku.
W praktyce funkcjonowania biur rachunkowych, szczególnie w czasach panującej pandemii COVID- 19 dość często zdarzają się klienci, zalegający z płatnościami za wykonane na ich rzecz usługi. Jeżeli biuro nie zdoła od nich wyegzekwować swoich należności w określonym przepisami czasie, to musi liczyć się z tym, że jego roszczenie o zapłatę nie zostanie zaspokojone z powodu przedawnienia.
Jednym z elementów rządowego Polskiego Ładu jest pakiet zmian w podatkach. Przy czym w znacznym stopniu dotyczą one przedsiębiorców. Zmiany te odnoszą się nie tylko do treści przepisów już funkcjonujących, ale wprowadzają również nowe rozwiązania, wcześniej nieobecne w ustawach podatkowych. Tak jest np. w przypadku niektórych ulg podatkowych, które zaczną obowiązywać z początkiem 2022 roku.
Wśród portali społecznościowych w Polsce coraz większą popularność zyskuje LinkedIn. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama, ma on typowo profesjonalny charakter: służy przede wszystkim do nawiązywania kontaktów biznesowych. Właściciele biur rachunkowych powinni wziąć pod uwagę posiadanie tam nie tylko profilu prywatnego, ale także firmowego.
Dzięki nowym technologiom większość biur rachunkowych jest w stanie obsługiwać klientów z całego kraju, a nawet z zagranicy. Odległość klienta od biura przestała być barierą w nawiązywaniu współpracy biznesowej. Jeśli jednak przeanalizować lokalizacje klientów, okazuje się, że większość z nich ma siedzibę w promieniu najwyżej kilkudziesięciu kilometrów. I czasem potrzebuje kontaktu bezpośredniego – nie tylko online.
W zakresie usług biur rachunkowych, które zajmują się rozliczeniami podatkowymi oraz księgowymi, leży również wyjaśnianie i korygowanie nieprawidłowości. Aby uniknąć odpowiedzialności karnoskarbowej za nieprawidłowości, można złożyć czynny żal. Sprawdź, czy może je złożyć biuro rachunkowe.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]