Wysoka jakość broni się sama – tak uważa część właścicieli biur rachunkowych. Jeśli klient jest zadowolony, chętnie poleci znajomym nasze biuro. Niekoniecznie. Oto kilka wskazówek, jak pozyskać referencje, które pomogą zwiększyć bazę nowych klientów.
Każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą musi liczyć się z tym, że sposób, w jaki jest ona wykonywana, a także rozliczana, zostanie weryfikowany przez uprawnione do tego organy. Z taką kontrolą wiążą się dla przedsiębiorcy nie tylko liczne obowiązki, ale również określone przepisami uprawnienia. Ważne jest, aby wiedzieć, jak z nich skutecznie korzystać.
Wprawdzie z ustawy o rachunkowości wynika ogólna zasada, że księgi rachunkowe prowadzone są przez jednostkę, jednak nie oznacza to, że taka jednostka musi robić to samodzielnie. Przepisy pozwalają bowiem na powierzenie prowadzenia takich ksiąg innemu podmiotowi, np. biuru rachunkowemu świadczącemu usługi w tym zakresie w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Przy czym obsługę księgową biuro może wykonywać:
Każdy właściciel biura rachunkowego, któremu zależy na dostarczeniu swoim klientom najwyższej jakości usług, nieustannie dąży do jak najlepszego dopasowania swojej działalności do ich potrzeb. Ale skąd wiadomo czego – poza fachową wiedzą i doświadczeniem – tak naprawdę oczekują klienci? Oto 10 najważniejszych cech idealnego biura rachunkowego.
Jedną z form rozwinięcia działalności przez biuro rachunkowe może być wprowadzenie oferty świadczenia usług elektronicznych. Warto rozważyć taką opcje, ponieważ coraz więcej klientów jest nią zainteresowanych, a regulacje prawne na to pozwalają. Dużą korzyścią przy tej formie współpracy jest oszczędność czasu, po obu stronach, a często również zasobów ludzkich po stronie biura.
Biura rachunkowe mają coraz silniejszą reprezentację na Facebooku. Te, które jeszcze nie stworzyły swojego fanpage’a poza brakiem czasu najczęściej powstrzymuje brak pomysłu na tematykę postów. Oto kilka wskazówek, jak przyciągnąć i zainteresować użytkowników najpopularniejszego serwisu społecznościowego.
Usługi biur rachunkowych na rzecz ich klientów mogą być świadczone w ramach długofalowej i stałej współpracy, mieć postać nieregularnych świadczeń, a także jednorazowych czynności. Nie pozostaje to bez wpływu na podatkowe rozliczenia wspomnianych podmiotów.
Już od października można prowadzić prace związane z inwentaryzacją i remanentem. Sprawdź, na co należy zwrócić uwagę klientowi, aby móc rozliczyć dobrze wyniki w księgach lub podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Wiele biur rachunkowych nie podejmuje działań marketingowych, ponieważ nie ma pomysłu na to, w jaki sposób pokazać siebie i swoją firmę. Nawet jeśli skorzystają ze wsparcia specjalistów od promocji, w pierwszej kolejności sami muszą odkryć i zdefiniować swoją markę – bez tego nie może być mowy o skutecznej komunikacji i reklamie.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]