Korzyści
Korzyści
Korzyści
Pytanie dotyczy inwestycji w firmie. Podatnik kupił budynek, który przygotowuje na biuro oraz magazyn. Rozpoczął inwestycję, której niw ukończył z końcem 2022 r. Zamierza ją zakończyć w lutym 2023 r. (stan surowy). Czy może taki budynek (w stanie surowym) wprowadzić jako środek trwały i amortyzować? Wartość początkowa nie przekroczy kwoty 100.000.
Podatnik prowadzący działalność gospodarczą (PKPiR, podatek liniowy) we wrześniu 2022 roku nabył nieruchomość, która jest wpisana do gminnej i wojewódzkiej ewidencji zabytków. Podatnik zamierza wykorzystywać ją w całości w działalności gospodarczej. Jest kompletna i zdatna do wykorzystywania od września 2022 roku Według jakiej stawki należy amortyzować? Jakie konsekwencje będą dla podatnika, jeśli za kilka miesięcy uzna, że tylko część nieruchomości będzie wykorzystywana w działalności, a reszta zostanie przekazana na cele osobiste?
Do celów podatku dochodowego mali podatnicy mogą dokonać jednorazowo odpisów amortyzacyjnych w roku podatkowym od środków trwałych wprowadzonych do ewidencji w kwocie nieprzekraczającej 100.000 zł. Jeżeli przyjęto środek trwały o wartości 130.000 zł w bieżącym roku w koszty podatkowe i wpisano 100.000 zł, to czy od przyszłego roku amortyzacja podatkowa i bilansowa będzie w takiej samej wysokości (ze względu na jednorazowy odpis w kwocie 100.000 zł podatkowo środek trwały zostanie szybciej zamortyzowany)? Czy może od przyszłego roku w amortyzacji podatkowej należy brać pod uwagę jedynie kwotę nadwyżki czyli w tym przypadku kwotę 30.000 zł i amortyzacji do celów podatkowych dokonywać od tej kwoty?
Zgodnie z projektem nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw, zmianie mają ulec limity amortyzacji dla niektórych rodzajów aut osobowych. Ma to zachęcić przedsiębiorców do sukcesywnej wymiany floty samochodowej na pojazdy niskoemisyjne.
Wiele spółek ze względu na pandemię koronawirusa zmuszonych jest zawiesić działalność gospodarczą. Warto w takiej sytuacji pamiętać, iż spółka prawa handlowego w okresie zawieszonej działalności gospodarczej nie będzie mogła odliczać odpisów amortyzacyjnych do celów podatkowych, np. od wartości samochodów stanowiących środki trwałe. Spłacane natomiast raty w ramach leasingu operacyjnego mogą być kosztem podatkowym, pomimo że spółka czasowo zamknęła działalność.
Spółka z o.o., ze względu na pandemię koronawirusa zmuszona była zawiesić działalność gospodarczą. Majątek firmy składa się m. in. z samochodów, które stanowią własność oraz leasingowanych. Czy w okresie zawieszenia działalności możemy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów odpisy amortyzacyjne i opłaty leasingowe?
Nowy fabrycznie środek trwały możesz zaliczyć jednorazowo do kosztów uzyskania przychodów, dokonując do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100.000 zł. Ale musisz pamiętać o wyjątkach.
Nowy fabrycznie środek trwały możesz zaliczyć jednorazowo do kosztów uzyskania przychodów, dokonując do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100.000 zł. Ale musisz pamiętać o wyjątkach.
Pytanie: Pytanie dotyczy mikroprzedsiębiorcy, osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą na zasadach ogólnych, podatnika VAT, działalność jest prowadzona od 10 lat. Czy można skorzystać z jednorazowej amortyzacji środka trwałego (wózek widłowy, wartość netto 70.000 zł) w ramach pomocy de minimis? Jakie warunki należy spełnić i w jakim czasie można dokonać odliczenia, czy w momencie zakupu, czy w miesiącu następnym?
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]