Firma świadczy usługi prawne dla osób fizycznych. Umowa o wykonanie usługi jest zawierana online z klientami z całej Polski. Firma wstawia fakturę proforma, na podstawie której klient płaci za usługę. Po zapłacie firma wystawia fakturę dla osoby fizycznej i ewidencjonuje usługę na kasie fiskalnej. Faktura jest wysyłana elektronicznie do klienta, a w firmie pozostaje faktura z paragonem fiskalnym. Czy ten sposób prowadzenia ewidencji jest poprawny? Czy w takiej sytuacji obowiązkowe jest wystawianie i wysyłanie faktury do klienta? Czy wystarczy przesłana do klienta faktura proforma na podstawie której klient dokonuje płatności? Wybierając ten sposób, klient nie otrzymywałby faktury, w firmie pozostawałby paragon z kasy fiskalnej wraz z proformą. Ponadto, pomimo że świadczenie usług odbywa się online, czasami dochodzi do spotkania z klientem w czasie procesu. Czy wobec tego firma może po spełnieniu warunków wynikających z pkt 3 rozporządzenia w ogóle nie posiadać kasy fiskalnej?
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]