Czy firma świadcząca usługi online musi wystawiać faktury klientom i posiadać kasę?
Firma świadczy usługi prawne dla osób fizycznych. Umowa o wykonanie usługi jest zawierana online z klientami z całej Polski. Firma wstawia fakturę proforma, na podstawie której klient płaci za usługę. Po zapłacie firma wystawia fakturę dla osoby fizycznej i ewidencjonuje usługę na kasie fiskalnej. Faktura jest wysyłana elektronicznie do klienta, a w firmie pozostaje faktura z paragonem fiskalnym. Czy ten sposób prowadzenia ewidencji jest poprawny? Czy w takiej sytuacji obowiązkowe jest wystawianie i wysyłanie faktury do klienta? Czy wystarczy przesłana do klienta faktura proforma na podstawie której klient dokonuje płatności? Wybierając ten sposób, klient nie otrzymywałby faktury, w firmie pozostawałby paragon z kasy fiskalnej wraz z proformą. Ponadto, pomimo że świadczenie usług odbywa się online, czasami dochodzi do spotkania z klientem w czasie procesu. Czy wobec tego firma może po spełnieniu warunków wynikających z pkt 3 rozporządzenia w ogóle nie posiadać kasy fiskalnej?
Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.
To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:
- Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Osobistego Opiekuna
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, zestawienia, narzędzia