Podatnik prowadzi hurtownię elektronarzędzi i przyjmuje sporo zwrotów urządzeń czy osprzętu, głównie drobnych towarów. Klient kupuje, np. dłuto, a następnego dnia zwraca je, bo okazuje się, że ono nie pasuje do jego młota. Jedyne dokumenty to faktura i faktura korygująca oraz rozliczenie wpłat. Nie ma mowy o korespondencji handlowej, mailowej i całej ideologii stworzonej obecnie do potwierdzenia faktury korygującej. Jak w tej sytuacji prawidłowo potwierdzić korektę? Czy wystarczy podpisać czytelnie i opatrzyć datą? Czy może należy zawrzeć zapis: „akceptuję treść faktury korygującej”? Jak to uprościć, żeby wszyscy sprzedawcy zrozumieli, jak mają postępować?
Dzień 1 stycznia 2021 r. był przełomowy dla uregulowania zasad obejmujących zagadnienie faktur korygujących. Stało się tak za sprawą rozwiązań, które przyjęte zostały jako SLIM VAT, a których celem jest uproszczenie prowadzenia działalności gospodarczej przez vatowców. Zakres wprowadzonych zmian jest obszerny i obejmuje swym zasięgiem zarówno faktury umożliwiające obniżenie podstawy opodatkowania (czyli korekty in minus), jak również korekty zwiększające podstawę opodatkowania (czyli korekty in plus).
Dzień 1 stycznia 2021 r. był przełomowy dla uregulowania zasad obejmujących zagadnienie faktur korygujących. Stało się tak za sprawą rozwiązań, które przyjęte zostały jako SLIM VAT, a których celem jest uproszczenie prowadzenia działalności gospodarczej przez vatowców. Zakres wprowadzonych zmian jest obszerny i obejmuje swym zasięgiem zarówno faktury umożliwiające obniżenie podstawy opodatkowania (czyli korekty in minus), jak również korekty zwiększające podstawę opodatkowania (czyli korekty in plus).
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]