Jak powinieneś rozliczać faktury korygujące po zmianach?
Podatnik prowadzi hurtownię elektronarzędzi i przyjmuje sporo zwrotów urządzeń czy osprzętu, głównie drobnych towarów. Klient kupuje, np. dłuto, a następnego dnia zwraca je, bo okazuje się, że ono nie pasuje do jego młota. Jedyne dokumenty to faktura i faktura korygująca oraz rozliczenie wpłat. Nie ma mowy o korespondencji handlowej, mailowej i całej ideologii stworzonej obecnie do potwierdzenia faktury korygującej. Jak w tej sytuacji prawidłowo potwierdzić korektę? Czy wystarczy podpisać czytelnie i opatrzyć datą? Czy może należy zawrzeć zapis: „akceptuję treść faktury korygującej”? Jak to uprościć, żeby wszyscy sprzedawcy zrozumieli, jak mają postępować?
Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.
To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:
- Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Osobistego Opiekuna
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, zestawienia, narzędzia