Firma o PKD – poprawa kondycji fizycznej otrzymała dwukrotnie z tarczy 7.0. postojowe w wysokości 2.080 zł. Czy ta pomoc w związku z pandemią jest przychodem? Czy trzeba ją ująć w PKPiR? Firma się rozlicza na zasadach ogólnych.
Z nowej Tarczy Finansowej PFR 2.0 skorzystają firmy m.in. z branży gastronomicznej, turystyki, kultury czy fitness. Warunki, jakie trzeba spełnić, aby otrzymać wsparcie, są zależne m.in. od wielkości firmy oraz poziomu spadku przychodów. Program Tarcza Finansowa 2.0 musi jednak uzyskać jeszcze notyfikację Komisji Europejskiej.
Pytanie: Mój klient (jednoosobowa DG) w ramach tarczy antykryzysowej skorzystał jednocześnie z postojowego z ZUS (2.080 x 3m-ce), z PUP (1.300 x 3m-ce), mikropożyczki z PUP dla JDG (5.000 zł), zwolnienia z ZUS i zasiłku na dziecko do 8 lat. Teraz ruszyła kampania informacyjna, że będą te formy wsparcia kontrolowane. Proszę o informację, czy mógł skorzystać z tych wszystkich form wsparcia (wnioski o postojowe z ZUS i PUP były składane w zasadzie w tym samym czasie i nie było wiadomo, który otrzyma)?
Obowiązuje już kolejna tarcza podatkowa (3.0.). Nowe regulacje wprowadzają zmiany lub uzupełnienia do dotychczasowych przepisów, wprowadzając tym samym kolejne ulgi dla przedsiębiorców walczących ze skutkami pandemii.
Wypełniając wnioski do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Powiatowego Urzędu Pracy, Polskiego Fundusz Rozwoju o wsparcie w ramach tarcz antykryzysowych, należy wykazać się skrupulatnością oraz wnikliwą analizą treści wypełnionych wniosków, zwłaszcza w odniesieniu do liczby pracowników oraz prawidłowej kalkulacji kwoty wsparcia. Inaczej istnieje ryzyko, że dofinansowanie trzeba będzie zwrócić.
Sytuacja przedsiębiorstw związana z pandemią COVID-19 wymaga wdrożenia wielu rozwiązań, które pomogą w przetrwaniu ciężkiego dla wielu podmiotów gospodarczych okresu. Rządowy program tarczy antykryzysowej, który obecnie obowiązuje już w drugiej odsłonie wprowadza liczne ułatwienia i ulgi. Czy są one wystarczające, aby wszystkie przedsiębiorstwa przetrwały pandemię to kwestia dyskusyjna, nie podlega jednak wątpliwości, że z dostępnych ułatwień warto skorzystać.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]