Problem: Spółka w ramach prowadzonej działalności wdraża oraz rozwija sklepy internetowe, stosując model Software as a Service (tzw. SaaS). Chodzi tu o świadczenie oprogramowania jako usługi (usługa podstawowa) dla przedsiębiorców z UE i z państwa trzeciego. Usługa podstawowa jest usługą kompleksową, polegającą na wynajmie aplikacji i zasobów serwerowych na potrzeby handlu elektronicznego, świadczoną na rzecz klientów (merchantów), która pozwala na prowadzenie sklepów umożliwiających sprzedaż w Internecie. W ramach usługi firma zapewnia merchantom także bieżące wsparcie i opiekę administratorów odnośnie do ww. aplikacji, dostęp do materiałów szkoleniowych i edukacyjnych, bezpieczeństwo danych oraz systemów i skalowalność, bieżące aktualizacje systemu. Za dodatkową opłatą spółka może również zaprojektować i wykonać szablon graficzny (template) przyszłego sklepu, zaimportować dane do sklepu, skonfigurować sklep, wprowadzić treści, przeszkolić pracowników, zintegrować sklep z kurierami, płatnościami, marketplacami, porównywarkami cen, hurtownikami, systemami ERP (narzędzia ERP umożliwiają skuteczne zarządzanie gospodarką magazynową, kontrolą opłacalności, a także ułatwiają księgowość online). Czy w takiej sytuacji podatnik może zostać uznany za podmiot ułatwiający dostawy poprzez użycie interfejsu elektronicznego? Konsekwencją twierdzącej odpowiedzi na to pytanie jest konieczność rozliczania VAT z tytułu dostaw dokonywanych przez dostawców bazowych w sytuacji, gdy miejscem opodatkowania VAT dostaw na rzecz ostatecznych odbiorców towarów jest terytorium Polski.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]