Od połowy ubiegłego roku obowiązują zmodyfikowane zasady opodatkowania transgranicznego handlu elektronicznego między przedsiębiorcą a konsumentem (B2C). Dowiedz się, jak obecnie należy rozliczać sprzedaż przez Internet.
Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO)
Definicję wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość podaje art. 2 ust. 1 pkt 22a znowelizowanej ustawy VAT. Według tego przepisu przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów na odległość rozumie się dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych przez dostawcę lub na jego rzecz, w tym wtedy, gdy dostawca uczestniczy pośrednio w transporcie lub wysyłce towarów, z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium państwa członkowskiego zakończenia wysyłki lub transportu towarów do nabywcy, który jest:
- podatnikiem podatku od towarów i usług lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od towarów i usług, którzy nie mają obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9 ustawy o VAT lub
- podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, którzy nie mają obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów odpowiadającego wewnątrzwspólnotowemu nabyciu towarów, o którym mowa w art. 9 ustawy o VAT lub
- podmiotem niebędącym podatnikiem – pod warunkiem że dostarczane towary nie są nowymi środkami transportu ani towarami, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy VAT (towarami instalowanymi lub montowanymi z próbnym uruchomieniem lub bez niego).
Z tego artykułu dowiesz się między innymi:
• Na czym polega wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO)?
• Jak określić miejsce dostawy WSTO?
• Jakie są obowiązki dostawcy dokonującego wewnątrzwspólnotowej sprzedaży na odległość (WSTO)?
• Na czym polega procedura OSS?
• Jaki jest zakres ewidencji w procedurze OSS?
• Kiedy składać deklarację rozliczeniową VIU-DO?
• Co to jest Unikatowy Numer Referencyjny (UNR)?
• Jakie dowody potwierdzają dostarczenie towaru do nabywcy?
• Jak ująć sprzedaż online w księgach i PKPiR?
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]