Spółka z o.o. zajmuje się sprzedażą specjalistycznych urządzeń dla branży spożywczej. Sprzedawane urządzenia są w produkowane pod indywidualne zamówienie klienta, spełniając jego wymagania techniczne. Zawarta umowa z klientem przewiduje dostawę, montaż, szkolenie. Rozpoznaje moment dostawy w dacie podpisania protokołu odbioru urządzenia przez kupującego. Czas realizacji umowy zawiera produkcję urządzenia przez jego dostawcę, transport i montaż. W umowie jest podany przewidywany termin odbioru końcowego urządzenia, zakończony podpisaniem protokołu odbioru, który trwa nawet do 180 dni roboczych od podpisania umowy. W zależności od sprzedawanego urządzenia termin realizacji jest różny, ale najdłuższy to 180 dni roboczych. Obecnie w dacie podpisania protokołu odbioru wystawia fakturę. Wystawienie faktury skutkuje zaksięgowaniem przychodu ze sprzedaży urządzenia i kosztu własnego sprzedawanego urządzenia. Koszt sprzedanego urządzenia/towaru to kluczowy koszt związany z dostawą. Do czasu wystawienia faktury spółka ponosi koszty związane z transportem i montażem, które są księgowane na bieżąco w koszty operacyjne Spółki. Czy spółka może w inny sposób rozliczać koszty poniesione do danej umowy przed wystawieniem faktury sprzedaży?
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]