Czy kwoty przedpłacone mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów?
Faktury za reklamę od Google Ads wystawione zostały w złotówkach. Jednostka rozlicza się na PKPiR i nie jest zwolniona z VAT. Przedpłata została ujęta w fakturze Google opodatkowana jest VAT, który został naliczony i należny (import usług). Na drugiej stronie faktury dostawca przedstawia rozliczenie przedpłaty, jest to wartość niższa lub wyższa od przedpłaty i ta wartość jest kosztem pośrednim w PKPiR (dla podatku PIT). Od niedawna Google stosuje dwie faktury dla celów VAT - przedpłata oraz dla podatku PIT (rozliczenie przedpłaty) - sposób księgowania pozostaje bez zmian. Przy zamknięciu okresu sprawozdawczego powstaje różnica pomiędzy kwotą zapłaty do Google a wysokością kosztów reklamy. W ciągu roku zapłacono 12.000 zł, a koszty wyniosły np. 10.500 zł. Czy to jest nadpłata do rozliczenia z dostawcą? Czy to są pozostałe koszty pośrednie w podatku PIT? Czy nastąpi jakieś wyrównanie przy zamknięciu współpracy?
Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.
To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:
- Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Osobistego Opiekuna
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, zestawienia, narzędzia