Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania sprawozdań finansowych, ich zatwierdzania oraz ogłaszania we właściwym rejestrze określone zostały w ustawie o rachunkowości. Poniżej prezentujemy omówienie ostatnich dwóch czynności zgodnie z polskim prawem bilansowym oraz ewentualne konsekwencje prawne wynikające z ich niewykonania lub nienależytego wykonania.
Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.
To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:
- Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Osobistego Opiekuna
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, zestawienia, narzędzia
Oferta specjalna »
Autor: Paweł Łojek
Wykładowca akademicki w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie (również na studiach podyplomowych), Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, prezes zarządu biura rachunkowego Cash Flow Doradca sp. z o. o. w Krakowie, główny księgowy oraz audytor wewnętrzny z wieloletnim doświadczeniem. Prowadzi także liczne szkolenia z zakresu prawa bilansowego, sprawozdawczości finansowej oraz doradztwa biznesowego w firmach szkoleniowych, a także kandydat na biegłego rewidenta. Absolwent Wyższej Szkoły Ubezpieczeń w Krakowie – licencjat, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie – magister, Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie – studia podyplomowe z zakresu audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej pod kierownictwem prof. UEK dra hab. Artura Hołdy. Autor opracowań i artykułów z zakresu prawa bilansowego, podatkowego, a także analiz finansowych dla przedsiębiorstw.