Jak ustalić m oment powstania obowiązku podatkowego z tytułu zwrotu równowartości przyznanych abonentowi ulg, w przypadku jednostronnego, dokonanego przez abonenta (lub z winy abonenta) przedterminowego rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych?
Nie zawsze płatności o charakterze odszkodowawczym (czy nawet kary umowne) nie podlegają VAT. Kwestia ta nie była nawet przedmiotem sporu między podatnikiem, który wnioskował o wydanie interpretacji, a dyrektorem KIS. Podatnik zapytał natomiast o moment powstania obowiązku podatkowego dla takiej rekompensaty.
Chodziło bowiem o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Abonent zawierając umowę (na czas nieokreślony) będzie mógł skorzystać z cen określonych w cenniku, jak również przystąpić do promocji, w której w zamian za zobowiązanie terminowe – będą gwarantowane korzystniejsze warunki świadczenia usług. Gdyby abonent zerwał wcześniej umowę – co do zasady jest obowiązany do rekompensaty dla świadczącego usługi.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]