Spalony samochód – jak zaksięgować szkodę
Podatnik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Podatnik zawarł umowę leasingu na samochód osobowy elektryczny na cele mieszane. Wpłata manipulacyjna wynosiła 20.000 zł - w 2021 r. Podatnik rozliczał się na ryczałcie. W 2022 r. przeszedł na zasady ogólne i został czynnym podatnikiem VAT. Raty leasingowe rozliczał zgodnie z zasadami - odliczał 50% VAT. W 2023 r. samochód się spalił i korzystający otrzymał z leasingu z tytułu zaistniałej szkody kwotę 43.680 zł w formie noty uznaniowej (bez VAT). Jak zaksięgować otrzymaną szkodę w PKPIR?
Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.
To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:
- Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Osobistego Opiekuna
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, zestawienia, narzędzia