Czy odszkodowanie i franszyzę redukcyjną zaliczysz do kosztów?
Nasza firma posiada polisę ubezpieczeniową firmy OC przedsiębiorstwa, z której to nasz klient otrzymał odszkodowanie za uszkodzenie szyby jego pojazdu podczas pobytu na terenie naszej firmy (nasz pracownik kosił trawę i kamień uderzył w szybę auta klienta, który przyjechał umyć auto na naszej myjni samoobsługowej). Ubezpieczyciel uznał szkodę, klient zamówił szybę w salonie (faktura była wystawiona na poszkodowanego), ubezpieczyciel zapłacił część odszkodowania a kwotę 1.000 zł mamy zapłacić jako franszyzę redukcyjną. Nie otrzymaliśmy żadnych informacji od ubezpieczyciela o przyznanym odszkodowaniu, po roku dowiedzieliśmy się, że zalegamy klientowi 1.000 zł. Zapłaciliśmy klientowi w tym roku ww. kwotę, zdarzenie miało miejsce w 2019 r. Jak należy potraktować zapłacone przez ubezpieczyciela odszkodowanie, naszą zapłatę franszyzy redukcyjnej (czy to jest przychód dla naszej firmy) a co z kosztami podatkowymi.
Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.
To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:
- Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Osobistego Opiekuna
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, zestawienia, narzędzia