Jak rozliczyć VAT w przypadku otrzymania duplikatu faktury zaliczkowej
Problem:Firma kupuje maszynę od unijnego dostawcy. Płatność odbywa się w częściach, za które sprzedawca wystawia faktury zaliczkowe. Faktura zaliczkowa do zakupu maszyny (10%) była wystawiona w grudniu 2019 roku, a pierwsza częściowa płatność miała miejsce w styczniu 2020 roku. Niestety faktura za częściową płatność dotarła do firmy dopiero kwietniu 2020 roku jako duplikat z datą 16 kwietnia 2020 r. Jak taką fakturę ująć w deklaracji VAT, zważywszy na upływ czasu? Czy ująć ją do grudnia, naliczyć VAT, a podatek naliczony odliczyć na bieżąco w kwietniu 2020 roku (bo został przekroczony 3-miesięczny termin)? Czy jeśli mamy duplikat, to powinniśmy ująć go w kwietniowej deklaracji w pozycji 23 i 24 oraz pozycjach 45 i 46? Czy może powinniśmy ująć go w grudniu wraz VAT-em naliczonym i należnym, ponieważ po raz pierwszy fakturę zaliczkową otrzymaliśmy w grudniu 2019 roku?
Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.
To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:
- Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Osobistego Opiekuna
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, zestawienia, narzędzia