Spis treści wydania drukowanego

Temat numeru

  • Środki trwałe w budowie. Kluczowy prawidłowy opis kosztów przez klienta

    Klienci biur rachunkowych realizują często inwestycje budowlane. W związku z nimi pojawiają się wątpliwości, jakie nakłady mogą być zaliczane do wartości środków trwałych w budowie, by potem po zakończeniu prac i przyjęciu obiektu do użytkowania stanowić podstawę naliczania odpisów amortyzacyjnych.

Artykuły

  • Tarcza turystyczna. O jaką pomoc możesz wystąpić w imieniu klienta

    Specjalny fundusz, w którym będą gromadzone pieniądze dla turystów i organizatorów wycieczek za odwołane imprezy turystyczne, postojowe oraz zawieszenie składek ZUS dla całej branży turystycznej. Taką pomoc dla turystyki przygotowało Ministerstwo Rozwoju.
  • Jest interpretacja ogólna dotycząca stosowania 50% kosztów do honorarium

    Minister finansów 15 września 2020 r. wydał interpretację ogólną dotyczącą stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów do honorariów autorskich.
  • Uwaga! Ważne zmiany podatkowe czekają klientów w 2021 roku

    Ministerstwo Finansów poinformowało o przygotowaniu rozwiązań uszczelniających system podatkowy. Wśród najważniejszych zmian jest przeniesienie obowiązku podatkowego na spółkę komandytową i ograniczenie ulgi abolicyjnej.
  • Samochód służbowy do celów prywatnych. Jest interpretacja MF

    Minister finansów 11 września 2020 r. wydał interpretację ogólną w sprawie zryczałtowanego przychodu pracownika związanego z wykorzystywaniem samochodu służbowego do celów prywatnych.
  • Uprawnienia klienta związane z rodzicielstwem. Zasiłek macierzyński

    Kontynuując cykl związany z prawami i obowiązkami przedsiębiorców w związku z rodzicielstwem, poniżej omawiamy korzystanie przez klienta z uprawnienia do opieki nad dzieckiem równoznacznego z pracowniczym urlopem wychowawczym.
  • Wejście w życie nowego JPK VAT to dobry moment na weryfikację zasad współpracy z klientami

    Nowe pliki JPK wymagają podania szeregu danych, które są kluczowe dla prawidłowego wypełniania części ewidencyjnej. Część z nich może znać tylko klient, dlatego niezwykle istotne zarówno przy nawiązywaniu nowej umowy, jak i we współpracy z dotychczasowym klientem jest wskazanie konieczności podawania przez niego i sprawdzania przez niego prawidłowości wymaganych danych.
  • Na co zwrócić uwagę w przypadku kontroli wykorzystania instrumentów z tarczy antykryzysowej?

    Pytanie: Mój klient (jednoosobowa DG) w ramach tarczy antykryzysowej skorzystał jednocześnie z postojowego z ZUS (2.080 x 3m-ce), z PUP (1.300 x 3m-ce), mikropożyczki z PUP dla JDG (5.000 zł), zwolnienia z ZUS i zasiłku na dziecko do 8 lat. Teraz ruszyła kampania informacyjna, że będą te formy wsparcia kontrolowane. Proszę o informację, czy mógł skorzystać z tych wszystkich form wsparcia (wnioski o postojowe z ZUS i PUP były składane w zasadzie w tym samym czasie i nie było wiadomo, który otrzyma)?
  • Czy granty należy kwalifikować jako rozliczenia międzyokresowe przychodów?

    Pytanie: Spółka z o.o. otrzymuje granty z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na badania naukowe z dziedziny fizyki, które są przeznaczone na konkretne projekty. Granty są wydatkowane na koszty związane z realizacją projektu. Po zakończeniu projektu spółka składa raport do NCBiR. Czy granty, które wpływają na rachunek bankowy należy kwalifikować najpierw jako rozliczenia międzyokresowe przychodów, a następnie przeksięgować?
  • Sprawozdanie finansowe

    Poniżej omówimy dokumenty wchodzące w skład sprawozdania finansowego.
  • Preferencyjne rozliczenie straty za rok 2020 r. Przedstaw klientowi dostępne możliwości

    Twój klient ma możliwość jednorazowego rozliczania straty do wysokości 5.000.000 zł. Dodatkowo w ramach tarczy antykryzysowej firmy, których przychody znacznie spadły, mogą po spełnieniu określonych warunków dokonać odliczenia straty poniesionej w 2020 r. od dochodu uzyskanego w 2019 r. Poinformuj o tym klientów.

Aktualnie przeglądasz

Listopad 2020 - Nr 48
Biuro rachunkowe w praktyce nr 48 4FS0048