Jak rozliczyć koszty przy zawieszonej przez klienta działalności gospodarczej?
Pytanie: Klient prowadzący działalność gospodarczą – mały sklep (rozliczenie według skali, czynny podatnik VAT) rozchorował się, co spowodowało, że zamknął sklep dla klientów, bez likwidowania działalności i przeszedł na zasiłek rehabilitacyjny. Pawilon, w którym prowadził swój sklep jest jego prywatnym majątkiem, postanowił go wynająć innej firmie. Prywatny najem jest rozliczany ryczałtem według stawki 8,5%, VAT odprowadzany w działalności gospodarczej. Czy prawidłowe jest odliczanie w działalności gospodarczej, stałych kosztów, tj.: opłaty za telefon, badanie techniczne pojazdu? Czy prawidłowe będzie odliczanie w działalności podatku od nieruchomości (od pawilonu, który jest wynajmowany prywatnie) oraz opłaty za dzierżawę (pawilon mieści się w miejscu, które podlega pod urząd miasta). Czy takie wydatki można zaliczyć do koszów działalności?
Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.
To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:
- Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Osobistego Opiekuna
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, zestawienia, narzędzia