Pod jaką datą ująć wydatki na wynagrodzenia, składki i odsetki od kredytu w PKPiR?
Pytanie: Osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą. Rozlicza się za pomocą podatkowej księgi przychodów i rozchodów (PKPiR). Podatnik ten zawsze płaci przelewem bankowym koszty wynagrodzeń (koszty wynagrodzeń są zawsze wypłacane przelewem, terminowo, zgodnie z umową, w miesiącu, za który wynagrodzenia są należne), odsetki od kredytu obrotowego, składki za własne ubezpieczenie społeczne ZUS, opłaty i prowizje bankowe. Wyciąg bankowy za miesiąc, w którym powyższe koszty zostały zapłacone przelewem, bank zawsze generuje pierwszego dnia następnego miesiąca i zawsze wyciąg bankowy ma datę z następnego miesiąca. Przykładowo wynagrodzenia, odsetki, składki ZUS od ubezpieczenia przedsiębiorcy, prowizje i opłaty bankowe zostały zapłacone w styczniu, ale wyciąg bankowy ma datę 1 lutego itd. Pod jaką datą ująć wymienione wydatki w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? Czy koszty te należy ująć w PKPiR w styczniu, czy w lutym?
Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.
To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:
- Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Osobistego Opiekuna
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, zestawienia, narzędzia