Będzie nowy standard KSR dotyczący kontynuowania działalności lub jej braku
Komitet Standardów Rachunkowości (KSR) przekazał do publicznej dyskusji projekt standardu „Kontynuacja działalności oraz rachunkowość jednostek przy braku kontynuowania działalności”. Uwagi do projektu można składać do 4 maja 2021 r.
Standard ma stanowić pomoc w stosowaniu przepisów ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości w sytuacjach związanych z przyjęciem – lub nie – przez jednostkę założenia kontynuacji działalności. Projekt standardu uwzględnia w szczególności zagadnienia dotyczące sporządzania sprawozdań finansowych w sytuacjach, gdy przyjęcie przez jednostkę założenia kontynuacji działalności nie jest zasadne.
Dokument porusza także m.in. takie zagadnienia, jak:
-
zasady wyceny aktywów i zobowiązań oraz prezentacji w sprawozdaniu finansowym przy założeniu braku kontynuowania działalności,
-
inne wymogi dotyczące rachunkowości jednostek w sytuacji braku kontynuowania działalności lub gdy ustaną okoliczności, które skutkują brakiem kontynuowania działalności.
Uwag i komentarze do projektu można zgłaszać do 4 maja 2021 r. na adres [email protected]. Projekt jest opublikowany w zakładce KSR.
www.gov.pl