Pytanie: Polska spółka we wrześniu i październiku dokonała sprzedaży towarów dla holenderskiej spółki. Towary zgodnie z zamówieniem dostarczone zostały do magazynu w Polsce (warunki dostawy DAP Grodzisk Wielkopolski). Następnie w ciągu 2 miesięcy firma holenderska dokonała usługi na tych towarach (zdobienia na szkle) i przewiozła towary do Niemiec do supermarketu zgodnie z zamówieniem ich klienta w 48. i 49. tygodniu (tj. na przełomie listopada i grudnia). Firma holenderska zapłaciła za zakupiony towar, podpisała dokumenty packing list oraz CMR (ze wskazanym miejscem dostawy Grodzisk Wielkopolski). Następnie po dostarczeniu towarów do Niemiec przesłała oświadczenie, że w tygodniu 48. (lub 49.) towary wg packing list i faktury nr... , po wykonaniu na nich usługi, zostały dostarczone do klienta w Niemczech (i podano tu dane klienta, nr VAT oraz nazwę i adres w Niemczech). Wszystkie te dokumenty dotarły do polskiej spółki w grudniu (za faktury wystawione we wrześniu) i styczniu (za faktury wystawione w październiku). Polska spółka wystawiła we wrześniu i październiku ww. omówione faktury bez VAT jak WDT. Czy posiadane dokumenty będą wystarczające, aby traktować te dostawy jako WDT i w którym miesiącu należy je wykazać w deklaracji VAT 7? Czy są w tym zakresie interpretacje podatkowe?
W lipcu wchodzą przepisy dotyczące podzielonej płatności w VAT. Od tego dnia zmienią się też wzory deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-8 i VAT-9M. Nowe deklaracje VAT są już dostępne na naszej stronie internetowej.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]